kerana Farid Kamil, Ain dan Lisa Surihani

Bonjour! :) haila haila haila, aii speakong french gitu. ngee~

entry arini, Lisa Surihani. hehe! harus aku bagi warning, entry ni bukan nak kutuk Lisa Surihani. kangg tak pasai bro hamzah ian suruh ultroman terbang tinggitinggi fire aku. grrrrr!

********************

baru je sembang dengan kakak aku pasal Lagenda Budak Setan dan Caterina. tapi bukan pasal movienya neng, tapi pasal novelnya. seingat aku, dah start baca dua novel ni waktu aku form one dulu. novel first, Lagenda Budak Setan. pastu sambungannya, Caterina.

herm. dalam bulan lepas rasanya baru aku berkesempatan untuk tengok movie Lagenda Budak Setan ni kat wayang dalam bilik dengan rumet. hokaih hokaih. aku tau, kau orang nak cakap aku kuno. kan kan? takpe takpe. aku tak kisah, sebab aku memang bukan kaki movie pon. waktu tengah femes cita Lagenda Budak Setan keluar kat wayang, aku gi belasah tengok Prince of Persia kat East Cost Mall, Kuantan dengan besties tersayang. dan aku tak rasa rugi langsung. malah, kalo aku tengok Lagenda Budak Setan aritu, siyes aku menyesal. sebab? sebab memang tak best langsung bagi aku.

entahlaa. nak kata tak berkualiti, sape lah aku ni nak cakap macam tu kan. tapi bagi aku, novel Ahadiat Akashah tu wayy better then its movie. lagi mendalam maksud dia. mesej yang cuba nak disampaikan memang telus sampai ke dasar hati yang paling dalam sekali. takde tapis tapis dah. aku menangis sampai t-shirt yang aku pakai waktu tu kena buang teros, memang tak basuh dah. jijik sangat dengan hingus segala. yuckss!

aku rasa lakonan Lisa Surihani dalam movie tu sangat tak menjadi, macam patung je, keras yang amat. nak kata talent berlakon tu takde, tak lah jugak. kalo nak compare dengan aku, memang aku lagi out la kann. kalah tanpa perlu bertanding. takyah cakap laa. cumanya, yelah. memang tak se-'real' dengan apa yang telah digambarkan oleh penulis dalam novel. penuh tragis.

dan serius aku tatau apa motifnya kawan kawan aku yang yoyo dok menangis waktu tengok movie ni. tatau part mana hak sedih sangat tuh. grrrr! okayy ada satu laa bagi aku yang menyayat kalbu sikit, part kashah jatuh terjelepuk bila dapat tau ayu dah kawen lain, ke dah kawen lain dan dah mati. lupa dahh. hikhikhik, maaf yaa :) haa yang tu je satu yang boleh diterima. tapi aku sikit pon tak nangis. nak kata aku keras hati? hoho tak langsung. aku ingat aku dapat gelaran faci ratu air mata oleh DO Kuala Terengganu waktu jadi faci untuk Kementerian Belia dan Sukan tahun 2006 dulu. sebabnya, kuat nangis sangat, kalah budak budak.

anyway, back to our business, Lisa Surihani dan Lagenda Budak Setan. herm. bukan tu je yang aku nak komen. aku pon nak tanya, asal my baby Farid Kamil pon jadi keras semacam dalam cita tu? tak real babe. not at all. sedih aii tengok tauu. haih. be yourself. kot ye pon baby risau aii marah baby berlakon dengan Lisa, baby just buat yang terbaik, because the world is going to watch this. *erkkk! ain, you sound dangerously gedik and i hate that.*

herm. apa yang buat aku rasa tiba tiba nak buat sinopsis ulasan tak berbayar pasal Lagenda Budak Setan dalam entry kali ni? errr, satu sebab aku tengah belek belek dua novel ni tadi. dua, sebab aku terbaca pasal Lisa Surihani punya big fan yang obsess dengan lakonan Lisa Surihani dalam movie ni. aku tatau pon sapa dia, first time masuk site dia dari one of my follower's punya blog yang dia follow jugak. haa, paham tak? pahamkan je laa.

kepada peminat Lisa Surihani yang akan baca dan mungkin akan terbaca entry ni, aku mintak maaf okayy. tak berniat nak kutuk kaw kaw, aku cuma bagitau aku punya opinion je. in case Lisa Surihani sendiri yang baca entry ni *perasan la kau*, anggap je ini kritikan yang membina dari seorang penyokong industri perfileman negara. semoga Lisa akan terus belajar untuk improve dan terus berjaya pada masa hadapan. you know that you are one of a kind :) Good luck!

until next time. sebelum tu, interprem gambar sikit. aku kebas gambar lama dalam entry ini.

yawwww :) aku dan Farid Kamil pada 27 February yang lalu di UUM Track Day. location : UUM International Karting Circuit.

dengan cik Lisa Surihani :) pada hari yang sama, waktu je lain lain. diorang datang untuk mempromosikan filem baru diorang, arahan Farid Kamil, lakonan mereka sendiri. cantek. kan?
bro hamzah ian, jangan jeles hokaihh. :)

Bonne Nuit :)

it's me, little ain~

9 peeps' gossiping:

THESUPERMOON said...

i feel that way too. lisa memang hot laa, but bab acting, boo hoo. kaku. kaku. kaku. part dia miming untuk watak 'apa nama tah' (ayu after accident) lagi la, emotionless. aku boleh menganjing di saat ini cara lisa blakon.
but this is not a license to mock her, she's beautiful, smart, etc, aku insan biasa, but still she's a bad host.

the so-called lagenda anak setan, terbaik? sedih? pardon me, i skipped to the end tak tengok habis. watak fazura je agak hidup. the so-called meleis movies, dont expect much from it.

Aleen Aiden said...

wallamak..akak lisa..akak lisa nih xpnah jumpa lg.abg farid suda.hu3

alin said...

bestnye dpt jumpe dorg..hihihi... ;p

little ain said...

moon

aah. tau takpe. burok gile kot part tuh. heee tolong laa. memang kaku yang amat. macam orang baru first time nak berlakon dan memang takde talent belakon.

yessss! aku setuju. part fazura memang best. dia memang real. azmi punya part pon memang terbaik. aku rasa que dengan fazura yang patot dapat compliment sikit.

little ain said...

aleen

huhu :) aritu jumpa sebab ain marshall dekat litar. so, takyah nak nyelit2 sebab memang kitorang handle ni.

abang farid tinggi you. macam nake peluk je. ngeh ngeh ngeh

Fnd Rocka said...

Dalam filem ni aku lagi suka fazura.lisa kaku beb..kaku!tapi how cone dia menang pelakon wanita terbaik.demn.

Filem ni memg entahapahapa.

THESUPERMOON said...

ah agree, altho aku tak suka jugak fazura but she deserves d compliments. oh Que is the most talented among meleis actors.

tah, cemana dia boleh menang tah. tak faham. ni laa jadinya bila popularity exceed the talent.

little ain said...

fndrocka

huhuhu thank you sebab setuju. huuu entah pape laa. kot ye pon memang cantek, educated sume, tapi tak deserve award tu.

kesian orang lain yang deserve and ade talent.

little ain said...

moon

kan!! watak Que serius jadik kot dalam filem tu. memang real. fazura, as always, memang nampak natural.

aah. tau takpe. popularity exceed the talent.