final year sudah

ehem ehem.

tu diaa. tittle entry aku. saja nak poyo la tu, konon dah senior kan. ngeee :)

yang berkaitan dengan final year di sini adalah kerana aku baru je mendaftar untuk praktikum pada tahun hadapan, tu je. bandar yang telah menjadi pilihan aku ialah tak lain dan memang bukan Jakarta, bukan Sulawesi mahupon Bandung yang sangat pesat dengan kemanusiaan segala itu, tetapi adalah Subang Jaya dan Bandaraya Shah Alam. huhu :) agak gembira dengan keputusan yang dibuat tapi aku tatau pulak lagik apa penerimaan abah terhadap pilihan aku ni haa. mungkin abah tak suka sebab abah berharap aku akan praktikum di sekitar Kuala Terengganu sahaja kot. banyak faktor yang perlu aku pertimbangkan untuk berpraktikum nanti. dahla dengan tak ambik ptptn, pastu anak nelayan yang dudok di kampung. manalah nak ada duit kan.

ape pon, Alhamdulillah untuk pendataran yang dah selesai itu. apa yang perlu aku buat sekarang cuma tunggu perkhabaran dari mana-mana syarikat MNCs ataupon mana-mana airport yang sudi untuk menerima aku berpraktikum di company mereka. semoga Tuhan memudahkan urusan ini bagi aku. Amiin.

so, abes di situ.

yang seterusnya berkaitan dengan self-development group atau pon SDG dengan kata nama lain. though ramai students, ditompang berkaki-kaki oleh pensyarah lain di UUM ni dok mengutuk mende alah SDG ni. tapi tidak aku. tatau la kenapa, sejak dari sem satu lagi, memang aku minat SDG ni. mungkin kerana aku dapat pensyarah yang sangat rajen nak meet up and discuss tentang module walaupon bukan secara precise dan telus. tapi sedikit sebanyak, banyak input yang aku boleh ambek sepanjang dua tahun setengah kat sini.

ari selasa lepas merupakan sesi terakhir SDG untuk sem ni. hanya dua kali perjumpaan, and that's it, off you go. apa yang perlu kami buat, cumalah anta assignment berkenaan dengan 'multiculturalism', sebagai module SDG untuk semester ini. pastu sedikit jamuan ringan yang telah diuruskan oleh aku yang memang terbukti peminat makanan ni. vava :D dan sepanjang dua tahun setengah *che wah saja ulang dua tahun setengah banyak kali, nak bagitau aku nak grad dah :D* ni jugaklah, aku yang uruskan pasal jamuan ringan segala ni haa.

to be honest, aku rasa senang hati dan dengan rela berkhidmat untuk kawan-kawan. macam ada suatu perasaan puas bila tengok diorang makan dengan penuh khusyuk. huhu :) bukan ke selalu mak-mak orang ke yang cakap macam tuh? huhu agak la aku ni motherly kan. HAHA! perasan tahap cimpanzee, silekan muntah semua.


dan oleh kerana itulah, aku telah ponteng taklimat praktikum untuk setengah jam terakhir sebab belom siap buat assignment SDG lagik. oleh itu, dudoklah aku dalam Nelson kat Lego tu haa, dengan khusyuknya menulis assignment berkaitan multiculturalism sebanyak dua muka surat. haih.

dengan itu, aku nak interprem gamba time hari kejadian, Selasa dua hari lepas.

ini serius. bukan gamba buat-buat. HAHA :) *taken by Deeja*

ini Encik Adam, SDG lecturer terbaek :)

sebenarnya ada lagi gamba lain, tapi aku malas nak edit. letak gamba sendiri sudey. huhu tak boleh bla betoi.

oke la, ada lagi gamba lain yang aku nak letak kat sini haa. tapi bukan gamba SDG laa. gamba gegadis Blok E, Anjung Zamrud, Dpp Sime Darby, UUM sewaktu sesi pergambaran untuk majalah Dpp, Isnin 3 tiga hari yang lalu. untuk pengetahuan la kan, saja aku nak bagitau yang baju anjung yang aku pakai tu, baru sesangat lagik walaupon dah dua tahun setengah *again* kat sini, sebab tu baru kali kedua pakai. besar gedabak kot. dah nampak macam ape dah. mula mula tu agakla liat nak pegi. tapi dah semua gegadis tu rajen nak turun, since kami pon dah bayar RM12 for nothing, aku pon merajenkan diri, menyelongkar luggage untuk cari baju itu. thanks kak ija sebab pujok suruh turun ;)

ezlin nadia. si kurus :)

kak eton. kak ija. linn. gua :)

dengan ini, i rest my case.

p/s : gamba takleh letak banyak-banyak. takot kang ada orang jampi. miahaha :PP

it's me, little ain~

2 peeps' gossiping:

anish said...

shah alam? yeay!! bley jumpe ain!!! ^^ rindu kamu!

little ain said...

HAHAHA :) yes yes yes! InsyaAllah kalo ade rezeki, bulan 5 pegi sane :)

ngeee jumpe kamu!