buka posa semalam

good morning Malaysia :)

mulakan hari mu dengan nescafe senyuman yang paling lebar sekali =) sebab harini dah masuk hari keempat kita semua berpuasa. Alhamdulillah. semoga Ramadhan kali ni dapat ditempuhi dengan penuh kesabaran. iyalah kan, dah puasa, pergi kelas lagi, dengan cuaca yang amat panas di Sin City bumi UUM, Sintok ni kan. heh, macam orang lain tak gi kelas, tak posa.

tatau la kenapa aku masih di rumah lagi, menaip entry ni. katanya kak lang, arini nak pegi Kuala Terengganu, nak beli barang buat kuey biskut raya segala. tapi ni dah pukoi 11, suma dudok depan TV, melayan nazura si kecik comel tapi sombong ithu. aku je yang kat dalam bilik, dating dengan cik merah ni haa.

oke lah, malas dah nak cakap banyak bulan posa ni, takot nanti dahaga ayaq pulak kan :) meh tengok gamba sikit.


nasi goreng ayam yang masih lagi panas waktu gambar ini diambil.

ini favoritas. daging goreng kicap. yummmy

next is ketam masak lemak cili api. haih. combination daging masak kicap dengan ketam masak lemak cili api memang ummphh. terbaek yang amat. ini makan dengan nasi puteh.

ini pulak, desert ya. nama kuey ni sekaya. sangat manis. takde bentuk langsung.

ini pulak tea O abah punye. abah tak minum ais.

tu diaaa.. jangan ada yang salivating pulak tengok sekaya tu eh. dahla manis. kaler dia pon memang tempting. sebab tu lah, aku tular kaler gamba ni. takot nanti, tengok gamba betol, kang tak tahan. hehe :)

herm. tu je la kot penceritaan untuk entry juadah berbuka puasa ni. memang tak banyak sangat lauknya. cuma ibu buat dalam kuantiti yang banyak, boleh makan untuk sahur sekali. takde la penat sangat nak kena bangun awal pagi masak. plus, dengan adanya anak yang makan banyak macam aku ni haa, lagi laa kan.

malam ni aku akan balek ke uum, bas pukoi 9pm. abengoh pon akan balek ke rumah sewa jugak, tomorrow is working and school day already. so, kat rumah hanya akan tinggal abah, ibu, kak lang, abelong dan ida sahaja. huuu tak sabar nak tunggu dekat-dekat nak raya nanti. mesti abechik pon balek untuk raya. bukak posa ramai-ramai, 8 of us :) meriahnya!

i love my family :)

p/s : gamba telah diambil, dicrop dan diedit dengan ikot-suka-ati-aku-lah style.

it's me, little ain~

4 peeps' gossiping:

Unknown said...

aku suker ketam itu...mendambakannya

little ain said...

hahahaha :) kena gi makan sea food kat kuala perlis ah napk gaye. ngeeee!

anish said...

oh dengki2. sedapnye lauk kt rumah! T_T hee

little ain said...

hehehe :) nanti kamu pon balek jugak^^