Pengantar Sains Sosial : Bab 2, Psikologi

oke. nervous yang hentah hapehape dah ilang dengan tiba-tiba. takde miracle pon yang telah terjadi dalam masa beberapa saat selepas aku mengepos entry 'yang benar' tadi. huhu :) tapi ye jugak kalo nak cakap miracle telah terjadi sebab selepas beberapa saat aku mengepos entry 'yang benar' tuh, aku teros oke.

oke dah. termengarut sudah. tak paham dengan diri sendiri. mental buat seketika.

by the way, cakap pasal mental. kebetulan pulak kena dengan menda yang aku nak cerita arini, tentang mental.

seorang manusia yang mental dan psiko pastinya :) *ini aku saja nak cakap*

dia pernah tanya kalo aku benci dia.
tapi belom terjawab oleh aku soalan itu.

tapi..

aku pernah tak suka dia. bila? bila dia transform jadi seorang yang psiko dan mental.

aku pernah suka dia. bila? bila dia cakap menda menda yang baik. bagi kata-kata semangat.

aku pernah rasa menyampah dengan dia. bila? bila dia terlalu baik dengan aku. bila dia cakap lembut lembut dengan aku. haih such a sweet talker you know.

aku pernah rasa marah dengan dia. bila? bila dia buat aku rasa macam aku seorang yang sempurna. macam aku baik gila gila.

aku pernah rasa nak lempang dia jugak. bila? bila dia mesej yang bukan bukan kat aku. cakap macam dia lebih tahu tentang aku dan segala.

dan aku ada jawapan untuk soalan dia, kalo aku benci dia atau tak.

aku tak pernah benci dia. malah, aku sangat berterima kasih sebab dia dah banyak sedarkan aku. dah banyak buat aku berfikir tentang segala macam, yang sebelum ni, aku tak pernah tahu. aku tak pernah sedar, itu sebenarnya adalah kelemahan yang aku tak pernah nampak.

segala yang dia cakap, tudoh, all the insults yang dia cakap kat aku, aku ambik sebagai pengajaran. semoga aku boleh berubah menjadi lebih baik daripada yang sebelum ni. aku sedar, sebagai manusia, aku selalu terbabas, perlukan bimbingan. dan bagi dia, dengan cara menghina itu adalah yang terbaik, yang dipilih untuk menyedarkan aku yang serba khilaf ini. terima kasih banyak banyak atas kejujuran itu. aku hargai.

aku tak berniat untuk sarkastikus di sini. aku telah menaip dengan ikhlas, tapi sayang sekali keihklasan itu tidak dapat dilihat, jauh sekali untuk dinilai. begitu juga dengan keikhlasan dia untuk membetulkan sikap aku.

it's me, little ain~

0 peeps' gossiping: