A Place Called Here

=(

semalam mase tengah nak makan nasi ayam lilohoney. aku terkejot tengok sudu makan aku ilang. pastu memang mood nak makan pon berkurang *ade, tapi kurang sikit* la kan. pantang betol aku kalo barang-barang aku ilang ni haa. walhal, aku tau aku ni jenis macam mane. how particular i am about things.

makan sikit, intai bawah katil. makan sikit, intai bawah meja. walaupon aku tau IMPOSSIBLE bagi aku untuk ilang harta bawah katil sebab aku bukan jenis yang main letak serba mak nenek bawah katil. in fact, aku benci jenis manusia yang macam tuh. gile pemalas la kan kalo macam tuh. pastu bia sampai sebulan, dah berkulat segala.

then, aku panjat memanjat nak tengok kalo aku ade letak kat atas rak. tapi aku sangat pasti tempat terakhir aku nampak sudu tu atas meja study aku ni haa. then, malam kelmaren waktu aku tulis entry yang sebelom ni, aku nak makan nasi lemak lilohoney jugak, sudu tu dah takde. aku ingatkan aku belom basuh lagi. ghupeghupenye lesap teros. hiya. cicak mane pulak yang kidnap aku punye sudu ni kan.

so, regards to today's entry, A Place Called Here. aku nak cite la sikit pasal ni. it is actually a novel, by cecelia ahern. rasenye sume tau kan? HAHAHA^^ kalo sape tatau, memang rugi la kan. silelah bace novel die, sebab memangla sangat best. unexpected. sume ade. orait. abes bab promotion. herm. aku nak cite serba ringkas la kan pasal novel ni. watak utama die, aku. HAHA^^ lawak je.

Sandy Shortt. name je Shortt, tapi die sebenarnye sangatla giant *itu yang digambarkan oleh cecelia*. then, perangai die sebijikbijik macam aku. sangatla particular tentang harta sendiri. then, bile ade je barang yang ilang, memang die akan cari, dan cari, dan cari jugak. sampai mak ayah die tatau nak layan die camane. tapi yang tak same pasal kitorang, sume barang die ade tulis name die laa kan. gagaga~ kalo aku buat macam tu, ee gile psiko ke ape.

then. oleh kerana die sangat curious nak tau pasal barang die yang ilang tu, die decide untuk jadi penyiasat persendirian. tentang semua. manusia yang ilang. barang yang ilang dan macamacam lagi la. dan sebab die jugak curious nak tau mane jiran a.k.a musuh die ilang sejak diorang kecik lagi. sampaila satu hari, die sendiri yang ilang. die pegi tempat yang name 'Here' tu. and to her surprise, adelah sangat ramai manusia yang die penah investigate ade kat situ, termasukla jiran die yang ilang tuh. then. kat situ jugak, die jumpe balek sume barang-barang die yang penah ilang dulu. sejak dari kecik yang tak bape nak kecik sangat, sampaila sekarang yang memangla sangat besar kan. giant. gagaga~

so, itu la serba sedikit pasal A Place Called Here. dan, lepas aku bace novel tu, aku tanye ibu, wujud ke tempat tu sebenarnye in this real world. ibu kate, ade kot. HAHAHA^^ saje nak ambek ati aku la tu. sebab aku jenis yang merengek. ilang apeape je, lagi aku tak jumpe, lagi takde orang yang boleh puaskan ati aku, memang siapla sume orang sebab dalam kepale otak aku, aku tak letak meraterate, so mesti ade orang yang ambek punye. dan lepas aku bace novel tu, dengar jawapan ibu, aku mule nak caye yang tempat name Here ni wujud. dan aku mule berangan nak pegi tempat tu dan cari balek sume barang-barang yang aku penah ilang dulu. to be honest, aku jarang dan tak selalu *bukan tak pernah* ilang barang ni. sebab aku tau kat mane aku simpan barang-barang aku. even kalo aku balek rumah, aku boleh cakap ape yang beralih, ape yang takde kat tempat sepatutnye dalam bilik aku tu. then, mule la aku marahmarah kan. hiya. terok punye perangai.

huwaa :( sedih. takot. sume ade ni. sedih sebab ilang barang. takot sebab aku ilangkan sudu ibu. sudu yang kedua pulak tuh. sem lepas sudu kecik. sem ni sudu besar pulak. dahla tu set cutlery yang die paling sayang sekali. memang die tak bagi aku bawak datang sini, tapi sebab aku keras kepale, then perasan nak barang sume cantek je, aku bawak jugak. pastu ape jadik? H.I.L.A.N.G. takot takot takot.

wahai cicak sekalian, tolongla jangan buat macam ni. janganla kidnap sudu aku tu. punye la sudu tu berat, mane la ko larat nak angkat kan. entahentah cicak ni memang dah training, angkat berat segala sebab nak kenekan aku. kurang asam betol la. ape pon, esok aku akan jalankan misi mencari dan menyelamat. aku pasti memang ade kat dalam bilik je tuh, misplaced ke ape ke kan. sebab manusia mane ade yang perfect, walaupon kite rase kite memang dah perfect kan. semoga aku boleh jumpe balek sudu kesayangan ibu tu. kalo tak, aku pecaye bile die tau sudu die ilang, confirm die akan pakse aku bawak balek rumah sume yang aku ambek, 2 set pulak tu. siap dengan pisau sekali. vavavava :)

~ Here tu wujud tak ek? kalo ade, mesti somewhere in this world la kan. syirik tak bile pecaye tempat macam ni wujud?

~ mungkin tak sudu-sudu aku sekalian pegi Here?

~penah ilang handphone mase kat uitm, hadiah dari abah untuk birthday ke-17 aku. pastu abah ganti baru dengan samsung *abah, you are the best, thank you!*. yang pasti handphone lame tu tak pegi Here sebab budak India tu yang ambek. ee geram!!

it's me, little ain~

6 peeps' gossiping:

anish said...

im sorry for ur sudu. huu..faced same thing last time in mawar *sigh~

and how i wish i cud indulge myself in cecilia's! felt tortured when being assigned to read 5 classics for the sake of exams :( huuuuhuuuuhuuuu~

little ain said...

;) it's oke kak anish. dah memang nak ilang, takde rezeki^^

HEHE^^ those classics thingies is for your own good. bace kene enjoy, jangan rase tortured pulak :) happy reading dear^^

syahid said...

ntah ap2 je ko ni... lain kali ko duplicate dulu sudu yg ori 2 pastu simpan dlm almari... guna yg x ori... klu ilang jgk, ko duplicate la bnyak2... kompem cicak 2 xlrat nak curi... hihihi

little ain said...

hahahah~ tak boleh. ain tak suke barang tak ori laa. mane boleh maen duplicate. the one and only. tapi ain konpem laa cicak yang ambek. pastu ain mintak-mintak cicak tu sekali hilang pegi Here. padan muka die.

syahid said...

ah... xde mknenye cicak 2 nak hilg

little ain said...

memang die tak ilang pon. sebab die kat dalam bilik ain lagi. siap main kejar-kejar asmara dana lagik. benci betol!