aku atau die yang tekejot?

1253 tengahari. aku siap-siap awal, sebab nak kene pegi sme bank, ambek moto dengan kak syikin since die akan pegi sabah malam ni. jadi, aku mintak tolong farah antakan pegi sane.

then, keluar dari bilik, aku ke kiri, nak masuk toilet, tengok cermin segala kan. pastu keluar dari situ, ke kanan, sebab aku nak gune tangga sebelah bilik aku tu, nak pegi bilik farah kat atas.

then, elok je aku sampai depan bilik aku tu haa, kak aina, jiran kitorang, bukak pintu bilik die sambil tanye;

kak aina : nak gi kelas doh?
aku : *sambil pandang kak aina* hor. ain nok gi kachi. kene awal sikit.

then, elok je lepas aku cakap dengan kak aina, mesti la jalan pon tak bape nak betol. tibe-tibe, bile aku pandang je depan, aku behenti kat situ. pastu sekuat ati aku jerit.

AAAAAAAA!!! KAK AINA!!!

mak aih. gile tahap asbestos punye cipan. ade sekor monyet ke beruk ke kera, aku tak dapat nak pastikan, dudok kat atas palang ampaian kain kitorang, betol-betol depan muke aku. yang tak paling tak tahan, betol-betol same tinggi dengan mata aku.

punye la aku jerit, pastu lari sehabis daya. kak aina bukak pintu tapi aku tak sempat nak masuk, takot mende alah tu sempat terkam aku ke ape kan, mau gak naya masuk muka surat depan kosmo segala paper esok kan. mampos! HAHAHA^^

tengah lari sebelom sampai toilet, aku pandang belakang, takde pon die kat belakang. ghupe-ghupenye spesies berbulu tu yang lari daripada aku. KAHKAHKAH! punye la aku shaking nak mati, ingatkan die kejar ke ape kan, ghupenye tebalek. die pulak yang lari dari aku. HAHAHA^^

sampai satu blok dengar aku jerit, gile betolla. yong hak tengah tido pon boleh bangun bukak pintu, kakak ainee pon same. gagaga~ bapak segan kan.

aku gerenti bile spesies berbulu tu balek rumah die, riuh satu kampong cerita pasal aku. HAHAHA :) mane tak nye, aku jerit, sampai die pon takot. mujo takde heart attack. aku bayangkan, mase aku jerit tu, tibe-tibe die tergelincir ke ape kan, mau jatoh floor bawah, tak pasal-pasal, peristiwa berdarah di blok E, kolej sime darby. miahahaha :)

memang terbaek la kan die dok melepak atas palang ampaian kain kitorang tuh. aku pulak, boleh main jalan sesedap rase je. mujo tak singgah depan bilik kak ainaa tu lame-lame. kalo tak? Subhanallah. tak boleh nak bayangkan ape jadi kat aku arini. muke calar-calar ke, takde kepale ke ape, tatau la. TAKOT!

=) *sengih sorang-sorang* harap sangat spesies tu balek rumah die, pastu cite pasal aku. bia nanti geng-geng angkatan diorang tak datang lagi sini, buat onar dengan tong sampah sume tu. diorang tu perangai tak senonoh langsung, kesian mak cik tukang sapu tu, kene bersihkan balek lantai. hiya. kalo aku ade kepakaran melastik, konpem aku dah lastik diorang sampai keluar bijik mate dek tekejot.

tapi bukan spesies ini ye yang nak-menyerang-tak-jadi tadi.
yang tu macam pakai celak sikit kat mate die. ee ngeri~

it's me, little ain~

0 peeps' gossiping: