listen


listen,tu tajuk lagu beyonce yang aku tengah dengar sekarang. best gile. well tajuk entry ni ade kaitan dan tadhe kaitan ape yag aku nak cite ni. *huhu* tatau camane nak describe ni.

herm minggu ni agk kritikal buat aku. knp? sbb saket yang aku tengah rase ni. ubat pon dh start bagi kesan sampingan yang aku takot nak terime,tp nak buat camane kan,aku kene terima jgk. cume aku ta harap die akn jadi mase aku tengah dlm kelas sbb sgt akn menyusahkan aku.

so back to the topic. minggu ni aku telah menjadi seorang pendengar. maksudnye,hanya mendengar je la kan. sah2 mnde yang aku dengar tu bukan masalah aku,jdi aku ta boleh buat ape2. tak komen ape2 dan ta boleh kate ape2 pon. neutral je lah.

actually kan,sangat gembira sbnrnye bile org ketok bilik kite dan bcerita mcm2. tu mksudnye,org2 tu pcayekan kite,jadi sebab tu lah diorg akn dtg dan bercerita. jadi ape yang berlaku ialah,org2 yang bcerita tu dtg dri pihak yang btentangan. mksudnye,aku mdengar cerita dri kedua belah pihak. tp sbgai free observer,aku ta boleh bias dan ckap sape yang betol dan sape yang ta betol. lagi2 bile aku tak tlibat lgsg.

*haih* tak tahulah mcm mane. kesian ade. nak marah pon ade. tp ta boleh kate ape2 sbb ape2 yang aku ckap boleh buat mane2 pihak rse aku bias dan jugak sebelahkan mereka.

jdi,ape yang aku harapkan kt cni *sni je la kan sbb ice mocholatte :) ni ta bias dan terima ape je yang aku ckap. ahahaha*,janganla mnde ni di besar2kan. dan sgt ta rasional bile ade mane2 pihak yang cube utk tikam pihak lain dri belakang. bekerja dlm keadaan aman sbgai teamwork. haa name agi teamwork,kan? mestila kene bkerjasama. ye aku tau easier said than done. tp bukan ke kite harus cube? buang yang keruh ambikla yang jernih :)

oleh itu,aku bharap jugak jangan ade pihak lain yang mngambil kesempatan di ats segala kekusutan yang tengah melanda ni. semua org tengah sibok sekarang. mcm2 projek,mcm2 keje nak kene setel. janganlah menangguk di air keruh yang boleh membuatkan keadaan yang sedia teruk jadi lagi teruk. kepada kawan2 yang tengah sibok dengan projek sekarang ni,pandailah handle stress dan segala pressure tuh,jangan smpai effect diri sendiri. have good rest. hidoplah dengan sihat :)

it's me,little ain~

3 peeps' gossiping:

Anonymous said...

u r gud listener...
since i knw u b4 diz...
(",)

little ain said...

thank you dear :)

DaMya~ said...

ermm.. ain..
like cite akak jek..
anyway tq coz to be a good listener 4 me...