Flowers for Algernon

aku tengok akuarium kecik untuk si anak-anak tikus tersadai kat tepi dinding. aku tanya ibu,

aku : ibu, hamster sume mati dohke?

ibu : ade sekor je. Algernon mati doh, Awe makang.

aku : eh, ye ke? owoh, sedihnye.

terus aku menuju ke meja tempat hamster. sedih la sebab aku tengok tinggal sekor je lagik hamster dalam tu :( memang la aku tak pegang mende alah tu sebab aku geli, tapi aku sayang. aku yang namakan dia Algernon tau.

tak sangka begitulah tamatnya riwayat Algernon, kena makan dengan Awe. erk, kuang aja punye Awe! dahla Algernin pon dah mati. macam la kitorang tak bagi makan. huuu dudokla kau sengsorang kat situ, jadi gay, takyah memanjangkan zuriat. hate you Awe!






p/s : nama Algernon diambek dari novel untuk subjek literature kami waktu second semester pre-tesl di uitm. tajuk novel itu, konpem dah Flowers for Agernon, written by Daniel Keyes. memang banyak award, antaranya, Nebula Award dan banyak lagi praise lain yang dia dapat. a very good book i have to admit. konpen nanges walaupon baca sepuloh kali. sume orang patot baca kot novel ni. hehe :) kalo nak pinjam, do text me :) tapi janji kena pulangkan balek.

it's me, little ain~

2 peeps' gossiping:

definitely.me said...

hehe.. comel.

yeah, i love the story too.
byk pngajaran. =)

miss u!

little ain said...

kan. sedih yang amat cite tu. mujo Algernon yang kitorg bela ni dapat makan bukan main lagik.

big hug for you!