bicara tentang hati


lalu,gusti putri tergamam di bawah pelantar bahtera.
mendengar khusyuknya si laksamana berzikir.
suara merintih,penuh syahdu.
tanpa mengeluh nafas kasar.
tanpa penuh rasa jemu.
Tuhan,ingin ku goda seisi alam.
biar tunduk,pasrah.

aku terpanggil utk post entry baru ni,pagi ni. entry ini ingin bcakap tntg hati. 
ye,hati. tp bukan hati aku. sbb kisah hati aku taleh crite kt cni,diam2 sudey.

bcakap tntg hati,mmg payah. tlalu byk persoalan,tlalu byk kemungkinan dlm jwpan yg confirm2 dh x pasti.
sume org nk rse perasaan sayang dan menyayangi. jgn nafikan itu.
jdi,bile dh dpat peluang,knp sia2kan?
aku xpaham betol.
knp org tegar utk buat org yg diorg sayang saket?
oke,kalo x syg,knp kapel in d very 1st place?
jgn seksa hati org.
what goes around,comes around.
ingat tu.
aku ta boleh bla bile tau kwn2 aku atau sape2 yg saket sbb l o v e.
masuk y latest ni,dh 3 kot dlm bulan ni.
kesian kesian kesian.
tatau nak bagi nasihat ape,sbb nasihat aku mmg ta boleh pkai.
mcm ape yg wani ckap,aku suke seksa jiwa sndri.
ye,itu aku.
jdi ta boleh buat ape ape.
jauhi cinta.
mungkinkah itu?

nasihat ape yg tbaik boleh aku berikan?
....................................................
tiada apa2.
sbb aku bukanla org tbaik yg boleh buat sume tu.
hanya tuan hati je yg tau mcm mane nk let go mnde tu.
ape pon,pcaye la ckap aku,
time heals.

aku sokong semua dari belakang.
bangkitlah kembali!

gusti putri menangis
sunan juga
namun kenyataan harus dihadapi
takdir Tuhan
mati itu pasti,hidup itu InsyaAllah 

with love,
little ain~

5 peeps' gossiping:

afy sufy. said...

weuwitt
bmain dgn bahasa ehh ain
dh pndai skgg
;)

little ain said...

huhu :) bukan ke mmg ain dh bmain dgn bahasa dri dlu lgi?
herm2,,jgn tekejot tau afy.
kah3 gelak golek golek

LiLohOnEy said...

ak taw..

ainn,,

kte same ;p

sHa said...

u r rite sis.
maybe kene jauhkan diri dr cinta.
tp sgt susah kan?
sbb ia benda yg kita tak expect.
haih.
mmg complicated.
T.T

little ain said...

ye lil,kita serupa :)

ain=lilohoney

ye kak shakirah.
ain setuju ape akak ckap tu.
kite merancang,Tuhan yg tentukan.
tp,ain jdi takut lepas sume2 ni.
jdi,ain akn b'usaha utk jauhkan dr.
nk dgr ckap ibu kali ni.
InsyaAllah..