kesukaan


hoho :) sgt la happy ni smpai tatau nak tulis ape dh. sgt lame kot x post ape2. sjak pegi belantik,pstu kem masum,pstu balik rumah,then today. haih kesian aku. byk sgt y aku nak tau dri kwn2,entah ape cite agknye. y plg aku nk tau kisah kazen aku,kak shakirah tp malangnye aku tatau knp,page taleh bukak. sis,asl eh?

byk jgk y aku nk citer,tp rse mcm dh basi. perasaan excited tu dh kurang. kurang ke dh tadhe? entahla. tp y 1 ni aku kene ckap sbb aku tau ramai sgt y nak tau,kan kan kan? kalo x silap aku,mmg afy pon ade ckap y die tggu entry ni,kan afy? *huhu*

so,slpas aku bpenat lelah slama hampir 2 weeks kt uum bsame2 kontijen uum y lain utk masum,akhirnye aku rse mnde tu bbaloi la,sbb aku dh jdi pemenang pingat gangsa utk kategori female fin <47kg.>

huhu mcm2. days before hari lwn,kaki kiri aku seliuh. dhla ankle kiri mmg dh rosak,die nk main seliuh2 plk. mase tu,Tuhan je tau aku mmg moral down gile2,dh x confident nak main lgi dh. dan Tuhan jgk yg tau,Dia bgi aku rezeki tu,dan akhirnye aku bjaye buktikan y aku boleh buat sume ni,aku tlah bjaye mnyumbang pingat utk uum. mmg kak yu ta salah mase die ambik kptusan utk tepon aku sruh dtg training mase aku ngajok dlu. Alhamdulillah,tu je yg aku mmpu ckap. aku xtarget ape2 utk masum ni sbb aku tau bkan sng,dgn kategori aku yg tlalu ramai manusia2,dgn ankle yg mcm ni lagi,aku bgantung 101% kpd kaki kanan dan skrg,due2 ankle aku rosak :) ain2,tatau nak jdi ape dh aku ni. yg pnting nk ckap,aku syg badan aku,ye kak eton? huhu~

hmm slame kt kem masum,aku dh go thru byk mnde. saketnye,penatnye training,tp aku tau saket lgi,penat lgi perasaan aku bile mnangis. sedey bile igt psl sume mnde. aku igtkan dgn kem masum ni,kami kontijen taekwndo akn jd lgi close dri dlu,tp sbnrnye tak lgsg. aku igtkan jugak,aku boleh enjoy mse training,tp tu cume harapan nusa dan bgsa je la. aku igtkan sume mnde akn jdi best,tp sygnye sume adelah mnde yg aku harap akn jdi je. dan aku tlh buat ksmpulan,knp sume jdi mcm ni. mgkin bile dh tlalu rmai dlm satu2 grup dan bile tlalu lame,jdi akn ade tlalu byk mnde2 y kurang sedap utk di dgr,telah dlontarkan oleh org2 y ta btanggungjawab,y ta sng dudok tgk org lain happy kpd org2 y cube utk hidop baik2 dan enjoy mase cuti di situ.

kalo boleh,aku nk sume kontijen taekwondo uum tau yg 'kami' telah tidak mjalani kehidupan dgn sgt baik spnjang kem tu dan aku tau byk sgt mulot2 y tadhe insurans kt dlm grup kite tu. aku nk diorg2 sume igt ape y diorg dh buat kt kite2 sume. aku ta sgka,ORG2 y sgt baik dgn aku boleh tibe2 berubah,dan aku mcm dh ta knal mereka2 lgi. sume rse mcm diri sgt hebat,sume nk jdi star. knp tu sume djadikan punca kite dh ta bole dudok semeja lgi? dan,salahke bile dh nk abes kem,dh nk cuti,aku tanak diorg buat discussion utk bncg pasal sume ketidakpuasan hati y blaku spnjg kem tu? aku keras ati,aku ta pnh nafikan tu malah aku ade hak utk itu. sume mnde y diorg buat smate2 nk rapatkan balik hbngan aku *scr khususnye* dgn ORG2 itu ta pnh aku approve. tp aku bterima kasih byk2 utk secret recipe fav aku,utk kfc tu,dan utk sgale2nye tp aku ttp dgn pndirian aku. tidak tidak tidak! puti nasihatkan aku,knp tanak ckap? knp tu knp ni? bgi aku,aku bukanla orgnye y akn memulakan semuanye slps mnde y jdi. melampau ke kalo aku ckap "aku ta mati kalo ta kwn dgn ORG2 tu"? Tuhan,sesungguhnye aku salah. dan aku sgt perlukan abg alep waktu tu :(

tlalu byk mnde utk diceritakan,smpai takkan abes cite 2minggu tu. sggh aku sedey. kalola aku tau dri awl lgi mnde akn jd mcm ni,SUMPAH aku takkan join masum kali ni. utk ape kalo ni sume telah buat hbngan kami berantakan? aku mnyesal dgn sume yg dh jdi,tp aku jgk orgnye y buat keadaan kekal mcm ni,mgkin takkan pulih2 lg. aku mbiarkan keruh smpai klua bau busuk,wlaupon aku sedar aku sndr mcium bau bsuk tu,tp apekah daye,aku gune alsan "aku manusia biasa" utk layan rse marah ni.

bgi aku,biarla dlu. ataupon,biarla kalo sume ni takkan setel pon. *huuu boleh x?* aku,kalo boleh dh tanak kenal ORG2 tu lgi. jmpe kt fac,nk buat tatau je la. aku serik,serik serik serik! haaa geramnye aku! kalo boleh nk jerit2,bia sume tau kekesalan ati aku. lgi frust dri putus cinta kot? wahai kawan,mngertilah aku..

rentetan arini: rase frust menonggeng aku ni yg buat aku citer sume ni kat cni. harap semua mengerti.

pesanan penaja: walaupon dh agk tlambat tp bagi aku ta pnh tlambat selagi aku slalu brusaha untuk itu. jdi aku nak ucapkan selamat ulang tahun kelahiran kpd nik muhammad ismail bin karim dan afy sufiana binti alang dan sume kawan2 aku y lain *tatau nk letak name sape tp aku tau aku byk miss harijadi kwn2 aku ni,ampun ya* semoga panjang umor,dimurahkan rezeki. happy2 selalu,sihat2 selalu. semoga diberkati :)

ta lupe jgk,byk hari2 istimewa dunia y aku dh termissed. oleh itu,aku tulis jugak kt cni,selamat hari ibu *aku wish kt ibu oke,sayang ibu sgt2 muahhhhh*. selamat hari guru kpd cgu2 aku dri skolah rndah,skolah menengah,inforana kolej,asasi tesl uitm shalam best nk mati,then uum skrg. ta lupe juge utk dri aku sndr :) dan juge kwn2 asasi tesl dlu. kamilah bakal pendidik yg bjaya *hohohohohohohoho* then ape lgi eh? hmm byk ckap sgt,smpai dh lupe.

sebelom lupe,akan aku uploadkan sdikit gmbar2 kt masum. nnti ya :) lastly,selamat bcuti lgi sekali *walaupon dh ta lame lgi dh* kt kwn2 sume. selamat makan byk2. selamat utk semuanya :) rindu semua~

it's me,little ain~

0 peeps' gossiping: