entry selepas tido sepanjang malam


aku baru bangun tido stlah tido dri ptg td smpai skrg. saket bdan aku ni haa,but still kak yu sruh training lgi ptg td. ye,aku tau kak yu akn ckap aku tgh buat alasan sbb org lain boleh j dtg,tp bia la kak yu dgn ape y die nk kate. 

ptg td aku buat tutorial business acounting,ya Allah saket kpale aku. thanks to lynn chan y ajr aku. huhu :) agk mnguji ksabaran ar bile tpakse mlayan ak buat tutorial sbjek ni. haih,mcm mane nk final ni? ain,jgn give up oke! hmm hmm,tgahari td aku tgk movie,little manhantan,ismail yg bagi. movie y sgt comel,1st person point of view dmana budak tu sbg main actor,die y bcerita tntg sume y jadi dlm hidop die. starting cite tu parents die nk divorce sbb diorg pkir diorg dh xde perasaan lgi,diorg x kenal each other dh,tp last skali ok balek,xpyah nk cerai2 *haih takot*. budak ni suke rosemary telesco, kwn dri kindergarten die. hoho,asl la bdk skrg sgt advanced? tp juno lgi hebat laa. nice sgt cite ni,same macam juno. *itu shj komen utk citer ni oke*

ini cite psl smalam. aku ym dgn ahmad shafiqri ahmad zamri. yay,,dh agk lame x contact ngan die. sesekali teringat kt die,teringat kt sume mnde,agk bagos jgk perasaan tu actually. zaman skolah mmg best,nak2 mase form 5. aku rindu. azri safirah skrg kt kolej matrikulasi pahang,program 2 tahun. ain farhana kt pusat perubatan universiti malaya dan aku di sini. kami jauh,tp sangat dekat. aku tau diorg slalu harap aku msg dan sbgai manusia,aku kdg2 tlupa y aku dh termengabaikan best friends aku tuh. mereka adalah aku,kami adalah same. 

aku jugak teringatkan 'ngoh',mok sedare zeri. mase zman aku kenal zeri dlu,she was still studying kt utm,johor. skrg beliaw dh jdi cgu fizik,married,pregnant *huhu*,future mother,a wife for her husband and so so so so. aku attend majlis kawen beliaw aritu. hmm,,beliaw sgt byk bagi nasihat kt zeri dgn aku. dan aku,nk sgt2 jadi mcm ngoh. mmg Tuhan sgt adil,die akn bagi kt sape2 y berusaha. cthnye,Tuhan janji lelaki y baik utk perempuan y baik. Tuhan janji akn bagi org y berusaha bjaya. dan ngoh ade sume tu. bile igt balik ape yg ngoh crite dlu sebelom ngoh jmpe dan kawen dgn husband ngoh. mase kt utm dlu,ngoh ade kawan dgn sorg lelaki ni,baik sgt2. jdi ngoh xlayan org lain sbb ngoh igt lelaki tu suke die. dlm erti kate lain,ngoh xlah suke die tp mcm mane kalo lelaki tu suke die? jdi,ngoh pilih utk tggu je.

tibe2 mase birthday party lelaki tu,ngoh dan kwn2 diperkenalkan dgn seorg perempuan dimana die adelah girlfriend lelaki tu. ya Allah,mnde jadi ni? tp ngoh sgt tenang,she felt happy for him. utk pndekkan crite,1 hari ngoh gi rumah best friend ngoh,then ade kwn2 kpd family best friend ngoh tu,datang. huhu,,then adela one of the friend nmpak ngoh,tibe2 terusla jatuh cinta pndang ptame *huhuhu sgt sweet oke*. then slow2 diorg kawan,tunang,then kawen selepas kitorg spm. rezeki ngoh,Tuhan dh tunaikan jnji die. lelaki y baik utk ngoh,keje y baik,rezeki akn dpt baby xlame lgi,i'm happy for her. 

haih,,nilah lumrah. kite xleh nk predict mnde y akn jdi in the future. we'll never know. bile jdi mcm ni kan,aku dgn zeri slalu tpikir kt kwn ngoh y kt utm tu. mcm mane die skrg,dh kawen ke belom,keje ape sume2 laa. happy ke die dgn girl friend die tu? y paling penting,menyesal ke die bile dpt tahu ngoh dh kawen dgn org lain? walhal dlu,die adelah kwn lelaki yg paling rapat dgn ngoh. dan skrg ngoh happy dgn family. mcm mne rsenye? kalo die mnyesal,nk je aku kate, "haa,tulah. dulu sape suruh xnmpak ngoh kt depan mate? igt kt org jauh je". tp apekan daya,aku x mampu. lagi 1,itu hak die. dah kalo die suke org lain,mmg die xkan pndang org lain smada org tu dekat ke,jauh ke,dpan mate ke,ape2 lah. cume manusia,kdg2 x sedar org dpan mate. bile dh xdop,baru tcari2. kite akn terase bile kite dh kehilangan mnde y kite rse xdop kepentingan kt kite sebelom ni. dan sebelom mnde tu blaku,baek sedar cepat2,before it's too late. last word,experience is the best teacher :)

it's me,little ain~

0 peeps' gossiping: