tadhe lagi dah =)


post lagi.

baru balek, teros pegi lab. penat kot, tunggu orang CNI datang, aku beli cookies untuk ibu, semalam dah buat deal, aku b'bisnes. hahaha =) mira dah balek semalam, aku anta die kat changlun, mintak nad tolong antakan die ngan liza.

pagi ni, pagi-pagi lagi aku dah bangun. sebab julie datang bilik, die punye flight pukol 8.30 am. aku mandi, shampu wangi-wangi sebab arini nak gi PKU, buang benang. yay! dah boleh balek dalam keadaan sedikit tenang sebab dah tadhe benang lagi. dengan konfidennya aku naek bas. pastu aku gembira la kan sebab aku ingat nak mintak doktor pompuan tolong buatkan. tapi sayang sekali. itu adalah harapan nusa dan bangsa sahaja. aku pegi kaunter depan tu. then aku cakap..

aku : akak, saye nak buang benang.

staf PKU : masuk bilik nombor 8. *jawab sambil senyum*

aku : masuk macam tu je? ta yah register?

staf PKU : *sambil senyum* ye dik.

lalu, dengan konfidennya aku melangkah ke bilik nombor 8 itu.

lalu.. aku hampa. tidak!!!! ghupe-ghupenye bilik nombor 8 tu adalah bilik emergency. dimana, that abang yang cuci luka aku tu ade kat dalam. patutla before this ta penah jmpe die. die keje dalam tu rupenye. omG! Tuhan, apekah ini? aku tamau!

ee,,geram betol. oke, aku admit aku happy boleh jumpe lagi dengan abang tu, tapi bukan dalam keadaan macam ni. maksud aku, bukan dalam keadaan aku kene bukak tudong bagi die tengok. haiya. mujo la aku shampu. pakai cantek-cantek arini. *apekah maksud statement ini?*

aku : abang, nak buang benang.

abang PKU : boleh-boleh. gi baring kat sane. *slang kedah+die macam tak kenal aku*

aku : ni bilik yang malam tu cuci luka ke?

abang PKU : bile entah? haa ye la kot sebab tadhe bilik lain dah. awat?

aku : tadhe ape. malam tu nampak macam lain je. macam bukan kat sini.

abang PKU : ade datang sini ke?

aku : ye lah. abang yang tolong cuci luka ni. khamis lepas. pukol 2 pagi.

abang OKU : hak mana eh? dah lupa.

die suruh ak baring. aku tak nak.

aku : dudok macam ni je ta boleh ke? *aku segan nak baring, pakai kebaya. malam tu takpelah, dah saket,bukan ingat ape pon*

sambil die cek kepala aku, die cakap..

abang PKU : owh hak ni. haa dah ingat dah.

dalam ati aku.. "yes!" haha :) aku nak die ingat aku. ta tau la knp kan. nak jugak aku bagitau yang die nampak sangat handsome dengan baju keje die tu. malam tu, die pakai jeans dengan t-shirt je. jadi bese-besen je la kan. haha lagi satu, muka die sangat innocent. then, kitorang sembang lagi sementara die tengah cabut benang tu. *agak saket la sebenarnye. mau gak aku jerit*

dah abes proses tu. aku cepat-cepat pakai tudong. pastu bile nak kelua, die panggil aku.

abang PKU : Nur' Ain..

aku : ye.. kenapa?

abang PKU : name Nur' Ain ea? *pandang aku sambil tunjuk surat dari hospital*

aku angguk. dan aku senyum kat die. senyum yang paling mahal sekali. ha ha ta boleh bla. entah apesal berbunga sangat ati aku ni. padahal tadhe ape pon. entah bile nak jumpe die lagi. kalo jatuh lagi, jahit lagi, boleh la kot? thanks, but no thanks. tak nak la aku jatuh lagi ke, ape-ape la. sebelom kelua, seperti biasa aku akan timbang berat dulu. and omG! aku turun berat lagi. padahal last week baru je timbang, 41.5 kgs. dan arini tibe-tibe die jadi 39kgs. ya Allah apekah yang berlaku ini?

lalu, pegi ke kelas seperti biase. FMA got class. FML kelas cancel sebab tadhe orang datang pon. then, aku pegi bilik lecturer Bussiness Report Writing, Mr Hilaluddin. huhu =) aku sebenarnye cube pujok die untuk cancelkan class. die share bilik tu dengan aku punye lecturer Process Writing last sem, Mr Malik. sembang punye sembang. lebih kurang sejam la. aku gagal pujok die untuk cancel dengan alasan arini waktu bekerja UUM adelah sampai pukol 1 je. kitorang pon menyembangla. die sangat best! die crite banyak mende aku tadi dan aku banyak belaja daripada die arini.

and Mr Malek tibe-tibe tanye aku..

Mr Malek : are you getting taller?

aku tekejot ngan soalan tu.

die kate
kat Mr Hilaluddin every time die jumpe aku, die nampak aku semakin tinggi. then die tanye kalo aku actually los weight ke. sob sob sob =( i did sir. sedey gile. this is not good. this is NOT good. *sigh*

then, kitorang masuk kelas. BRW. bincang final question. then we say our goodbyes, selamat hari raya and whatsoever tu kan. and pa'an, ijat dan aku balek jalan kaki together. aku gi mall, beli kuey raye CNI ni haa. pastu sampai la sekarang, aku kat dalam lab ni, update last blog before balek malam ni.

so.. what else should i say?

dah ta larat nak tulis lagi, nak naik atas, kemas barang. hoho =) i'm going home tonight. rase gembira berlipat ganda sebab baju raye dah boleh ambek. ngee~

oleh itu, aku ambek kesempatan ni untuk wish happy Eid to everyone. maaf zahir batin. dari hujung rambut ke hujung kaki. let by gone be by gone *itu adalah ditujukan kepada diri sendiri especially*. jempotla datang ke rumah raye ni, raye pertama tau. 2nd day dah balek kampong. yay!

to Mohd Faiz bin Abas, selamat hari raya. maaf zahir batin. kalo ade rezeki, nanti kite jumpe oke =) i'm actually looking forward for it too.

to my dear intec boy, selamat hari raya jugak. semoga berjumpa lagi. miss you. still. always.

to lilohoney tayunk, get well soon oke =) jangan demam-demam lagi.

doakan aku selamat sampai ke terengganu. dan selamat sampai ke UUM jugak next week.

it's me,little ain~

0 peeps' gossiping: