abah.


post lagi.

aku baru balek meeting bengkel pemantapan al-Quran, seperti biasa. projek bjalan esok, pukol 5 tapi sume dah kene siap2 before pukol 4 sebab ustaz datang pukol 5. oleh kerana exco projek ni, abg alep dan wan, pengarah projek takde, tinggalla aku untuk menguruskan ajk2 bawah aku ni. 1st time aku conduct meeting without abg alep dan pengarah projek. Alhamdulillah, sume bjalan dengan baek. 1 cabaran bagi aku untuk uruskan projek ni tanpa abg alep dan wan adalah kerana ada beberapa orang ajk lelaki aku tu yang tak berapa nak serius. kalo wan yang conduct meeting lagi laa, mau je aku marah diorang tu. tp semalam oke la, diorang mendengar dan tak buat bising. jadi keputusan yang diambil adalah selepas bengkel, kitorang akan membatalkan puasa, semayang maghrib dulu, then barula makan balek, dan semayang tarawikh berjamaah. *abang alep gembira dengan keputusan yang aku telah buat ni.. hahahahaha*

sebelom masuk meeting, mase aku on the way nak pegi bilik meeting, abah tepon yay! aku sebenarnye memang dah lame nak tepon abah, cume aku tak sempat. nak kate ade mase, entahla. mungkin jugak kot. sebelom midterm stat gun khamis lepas, ibu ade tepon tapi tak sempat nak cakap lame sebab mase tu diorang dah bukak pose pon. so, kitorang pon bercakap lah dan aku bercerita. abah tanye camane belaja, camane exam and so so tu lah kan. dengan tibe-tibe aku rase macam nak menangis. menangis sebab aku terase macam sangat penat. sampai abah ingatkan aku pasal balek raye next week, aku boleh cakap cmni, "eh tak, balek next two weeks la". aku lupe. betol-betol lupe. omG! tapi abah dah siap tolong kirekan hari puasa lagi eh. huhu kelaka.

aku cerita tentang hidop sepanjang2 bulan puasa ni smbil menangis. rase macam nak balek sekarang dan dudok2, bersenang-lenang kat rumah. sebab aku tau kat rumah aku tak pernah penat. aku tak masuk dapor, dan aku tak buat ape-ape pon. abah pujok, then he said this, "it's universtity life. u study, bukan buat mende laen". omG! such a wonderful father.

then abah pulak cakap die tak pegi tarawikh malam ni sebab kaki die kene gigit dengan lipan mase nak ambek daun pandan before gi masjid. lagila aku menangis. kesian abah. dahla arini keje. entah camane die pegi. *hopefully he's fine* i know he will be fine because he is my father.

then our conversation ended sebab abah kate, kalo bercakap panjang lagi, nnti aku tak benti menangis. we say our goodbyes and aku dudok kat tepi jalan tu dulu, bersihkan muka and walk into the meeting room confidently *lah sangat* haha takdela macam tu, bese-bese sudey.

lupe nak cakap yang kitorang actually bukak pose kat kuala perlis tadi. julie henniey, fayad, my rummy, mira, sue and me. huhu =) 2nd time pegi sane eh dalam mase tak smpai 2 weeks.
amboi ain, dah pnjang kaki dah. nnti aku dah ade lesen, lagila. tau je la, aku memang agak kuat berjalan.


dah nak bukak pose pon mase ni.

dan aku berharap untuk pegi lagi ke sini next time. hopefully by next time, it will be me yang akan drive. hoho mesti bangga dengan diri sendiri. *eleh ain. padahal dari dulu lagi abah suruh buat lesen, aku je yang sebok bejalan, postpone je kejenye, mane nak siap?*

^^ hari ni adelah hari lahir ahmad shafiqri ahmad zamri. dan aku telah terlupe. mungkin kerana midterm international management pagi tadi yang memaksa aku untuk lupe pasal mende laen. aku terperasankan tarikh ni mase nak tulis atas kertas soalan. ha ha. 1st time aku betol-betol lupe. selalunye tahun2 lepas,aku ingat je tapi aku wish lambat. buatla alasan yang aku lupe la, tu la, ni la,tapi sebenarnye aku sengaje cakap macam tu. hu hu =) ape pon, fiq, happy birtday~

it's me,little ain~

4 peeps' gossiping:

definitely.me said...

huhu..
bdae fiq shayunk die rupenye..
hihi.
tamo nangis² lagi.
kang mate tu jadi bola golf lagey.
huuuu..

p/s: tbe² tingat kat "TONYOK".
ala.. bear mashao tu. hahahahaha!
tingat mase kite gelak xbenti psl tonyok coz name yg ko kasi tu huduh sgt. ahaha! :))

little ain said...

aah bday fiq.
huhu dah tah shayunk lagi laa.. kwn je..
haha memang dah jadi mate golf aritu,terok betol.

haha tingat aritu.
oit bukan TONYOK la.
tenyet. sebab TEDDY+MONYET=TENYET.
hahahaha =)

Anonymous said...

hnaahha ptot laa cm plek jer at first ble fza sbt tonyok...
hehehe
tenyet nme die..
hehehee
(",)
ain xmo ngs byk sgt....
t sembab jerk mte tue.
hehehe
tke cre...
(",)

little ain said...

ye kazama =)
i'm fine now.
maybe a bit sensitive as i dont get the chance to talk to him.
korang sume jangan risau oke ^^