beransur pulih


lega.

aku baru sudah mandi. belom mandi lagi lepas balek dari hospital jitra semalam. aku dah tak tahan. rase macam tak sihat je badan ni. nak-nak bile tak basuh kepala. haih naik geli aku. dengan rambut keras, sebab darah kering maseh lagi melekat kat situ.

aku anta msg kat ibu. tanye, boleh mandi ke belom. ibu teros tepon, bagitau itu dan ini. die ajar aku camane care nak bersihkan darah kering kat rambut tuh. haih aku agak seriau la tapi ta boleh bia je macam ni. nak kene mandi gak. aku rase macam nak buat video call, bia ibu tengok aku mandi, boleh die tunjuk camane nak buat tu. tapi malangnye, kat rumah kitorang tadhe line 3G. al-maklumlah, dudok kat kampong, mane nak dapat sume tu.

agak lame aku kat toilet. sangat berhati-hati. pastu aku gi mengade-ngade kat bilik lilohoney. die tolong lapkan kepala aku. yang kelakanye, lilohoney pon takot gak, tapi die buat jugak. pastu sapukan ubat sekali. dengan penuh kasih-sayang *hahaha* betolkah statement ini lilohoney?

pastu aku tanye ibu, the dos and the donts pasal kepala aku ni. sekali, die bagi list yang boleh tahan demandnye, nak-nak pasal makan. jangan makan tu, jangan makan ni. kene makan tu, makan ni. yang ta boleh bla, makan ikan yang fresh. haha. ibu, mane nak dapat ikan fresh kat sini? kalo kat rumah, bolehla. sebab abah gi ke laut. tapi sekarang mungkin tak la kot, sebok keje, pose pulak tuh.

pagi tadi, aku bangun tido kerana bunyi hp. ghupe2nye msg dari shahrizan. haha mau gak aku gelak. msg yang sangat concern bunyinye. die suruh aku take care, banyakkan rehat. huahaha tidak ku sangka ye tuan-tuan dan puan-puan, shahrizan yang cakap macam tuh.

aku tak gi koke. tak gi meeting go-kart jugak. tapi abang fadli dah tau aku tak sihat. nnti akan bukak pose same-same ngan AJK bengkel pemantapan al-Quran. abang alep pon ade sekali. ngee~

it's me,little ain~

5 peeps' gossiping:

Anonymous said...

smge cept smbh...
tke cre urself...
huhuhu

LiLohOnEy said...

hahahahaha~~~

sgt xley bla oke

xD

little ain said...

yana kazama : thank you =)
lilohoney : boleh bla. lil x jawab agi soalan statement ain tuh.
hahaha~

LiLohOnEy said...

hahahaha..

tamo jwb,,buleh??

ngee~

little ain said...

tidak boleh. anda harus menjawab soalan itu. walaupon ain tau dh jwpn ye. hahaha :P